Clicky

۵ خاصیت مقوی بلوبری خشک شده برای سلامتی

بلوبری خشک شده کالری و سدیم کمی را شامل می‌شود ، با هر ۱/۴ پیمانه بلوبری شما ۱۲۷ کالری بدون هیچگونه کلسترل ای دریافت خواهید کرد . این میوه مواد مغزی حیاتی ای که برای بدن شما نیازمند است را شامل می‌شود . راه های بسیار زیادی برای مصرف این میوه ی مقوی وجود دارد . شما می‌توانید با مخلوط کردن این میوه خشک، همراه با موز و شیر و یا با جو پرک شده آن را مصرف کنید . 

 

۵ خواص مقوی بلوبری خشک شده

 

استخوان هایی قوی و سالم داشته باشید ! 


بلوبری های خشک شده غنی در ویتامین کا هستند یعنی شامل ۲۳.۵ میکروگرم از این ویتامین که ۲۰ تا ۲۶ درصد از میزان مصرف روزانه را شامل می‌شود . ویتامین کا به انعقاد خون کمک بسیاری می‌کند و در سلامت استخوان ها نقش مهمی را ایفا می‌کند . این ویتامین به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم مورد نیاز خود که برای استخوان سازی است را بسازد . با توجه به شواهدی که دانشگاه پزشکی مریلند در اختیار ما قرار می‌دهد ویتامین کا ریسک آسیب به استخوان ها به خصوص بعد از یاسگی بانوان را کاهش و رفع می‌کند . 

 


مبارزه با رادیکال های آزاد  


۱/۴ پیمانه ی بلوبری خشک شده حدودا شامل ۹.۵ میلی‌گرم ویتامین ث می‌شود که ۱۱ تا ۱۳ درصد ویتامین مورد نیاز روزانه بدن است . ویتامین ث به رشد استخوان ها و ترمیم بافت های بدن کمک می‌کند . بدن شما برای درمان و التیام زخم ها و همچنین سلامت استخوان های دندان به این ویتامین احتیاج دارد .  ویتامین ث همچنین به کلاژن سازی که نوعی پروتئین برای پوست ، رگ ها ، تاندون ها کمک می‌کند.  کلاژن اثرات مضر رادیکالهای آزاد را از طریق فعالیت آنتی اکسیدانی آن محدود می کند.  رادیکال های آزاد ترکیبات ناپایدار هستند که به DNA شما آسیب می رسانند و ممکن است در بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشند.

 


موثر در درمان دیابت نوع ۲ 


این میوه یعنی بلوبری خشک شده منبع بسیار خوبی از فیبر هستند . ۱/۴ پیمانه بلوبری خشک شده شامل ۳ گرم فیبر که ۱۰ تا ۱۲ درصد فیبر مورد نیاز روزانه ما است را شامل می‌شود . با توجه به تحقیقات usda که بانک ملی مواد مغزی است ، فیبر نه تنها به سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند بلکه به کنترل کردن قند خون در دیابت تیپ ۲ کمک می‌کند . 
بلوبری ها میوه ای ایده ال برای کسانی که به دیابت دچار هستند به دلیل کم کالری بودن ، شاخص کم گلیسمی به معنای آنکه این میوه قند خون شما را بالا نمیبرد زیرا از کربوهیدرات های دیگر آرام تر هضم می‌شوند . سازمان مدیریت دیابت خود می‌گوید کسانی که دیابت تیپ ۲ داشتند با مصرف کردن ۳ وعده بلوبری سطح گلوکز خود را بالابرده و در نتیجه driscolls به مردمانی که دیابت دارند مصرف بلوبری را پیشنهاد می‌کنند. 

 

 

سلامت قلب و عروق خود را بهبود بخشید 


مجله ی علوم غذایی و کشاورزی تحقیق درباره ی نقش 


فلانوید ها به خصوص در انواع توت ها در سلامت قلب و عروق منتشر کرد که در آن به مصرف انواع توت ها در رژیم غذایی خود به سلامت قلب و عروق کمک شایانی می‌کند . بلوبری ها شامل انتی اکسیدانی هستند که ریسک ابتلا به حمله ی قلبی را کاهش می‌دهد . سرویس تحقیقات کشاورزی usda اعلام کرد که مصرف کردن بلوبری خطر حملات قلبی در بانوان را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد . انتی اکسیدان ها همچنین آسیب رادیکال های آزاد را که شامل مراحل اولیه آترواسکلروز گرفتگی گرفتگی عروق را کاهش می‌دهد . 

 


بلوبری های خشک شده منبع غنی ای از آنتوسیانین ها 


هستند که فیتوشیمیایی های قوی را شامل می‌شوند  که رنگ آبی آنها را به بلوبری ها می دهند. جدا از این انتوسیانین ها کمک به دفع رادیکال های آزاد می‌کنند . 
مطالعات اپیدمیولوژیک و کلینیکی ارتباط بین آنتوسیانین ها و بهبود سلامت قلبی عروقی را نشان داده است ، همانطور که از مطالعه منتشر شده در سال 2017 توسط سوپر فود و مواد غذایی کاربردی نشان داده شده است. در این مطالعه مزایای بالقوه سلامتی از ظرفیت آنتی اکسیدانی ترکیبات آنتوسیانین موجود در انواع توت ها به منظور کشف داروهای جایگزین برای بیماری های مزمن بررسی شده است.


 

بلوبری خشک شده بهتر است یا تازه ؟ 

 

یک مطالعه منتشر شده در Research Gate برای تغییرات احتمالی در اثر آنتوسیانین و آنتی اکسیدان پس از انجماد یا خشک کردن بلوبری ها آزمایش شده است.
اواخر مطالعه هیچ تغییر اساسی ای در آنتوسیانین و انتی اکسیدان بعد از سه ماه نگهداری نشان نداد . در نتیجه هیچ تفاوتی بین بلوبری خشک شده ، یخ زده و تازه وجود ندارد .

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش