Clicky

رژیم کتوژنیک و میوه خشک

 

وقتی صحبت از رژیم کتوژنیک به میان می‌آید، میوه‌های خشک می‌تواند کمی مشکل باشد، رژیمی که به خاطر رژیم سخت‌گیرانه کم کربوهیدرات و پرچربش معروف است. رژیم کتوژنیک معمولاً مصرف کربوهیدرات را به حدود 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند تا حالت کتوز حفظ شود، جایی که بدن به جای کربوهیدرات14، چربی را برای انرژی می سوزاند.

آنچه باید در مورد گنجاندن میوه های خشک در رژیم کتوژنیک بدانید:

محتوای کربوهیدرات : میوه های خشک منابع غلیظ قند و کربوهیدرات هستند زیرا فرآیند خشک کردن آب را حذف می کند و تمام قندهای طبیعی را در بسته بندی بسیار کوچکتر و متراکم تر به جا می گذارد. این بدان معنی است که حتی یک وعده کوچک میوه خشک می تواند حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات 17 باشد.

 

چه میوه خشک هایی در رژیم کتوژنیک میتوانیم مصرف کنیم :

در رژیم کتوژنیک میتوانیم از انواع میوه های بری مانند توت فرنگی خشک . گوجی بری خشک کرنبری خشک بلوبری خشک و نارگیل خشک استفاده کنیم گوجی میوه خشک تخصصی برای کاهش وزن و بلوبری با کمترین میزان کالری و قند صفر میتواند جایگزین مناسبی برای میوه های تازه ای که قند بالا و کربوهیدرات بالایی دارند باشد

 

کنترل سهم :

اگر می خواهید میوه های خشک را در رژیم کتوژنیک خود بگنجانید، بسیار مهم است که این کار را در مقادیر بسیار کم انجام دهید تا از حد مجاز کربوهیدرات روزانه خود فراتر نروید. برخی از میوه‌های خشک، مانند توت‌ها، محتوای کربوهیدرات کمتری دارند و اگر در حد متعادل مصرف شوند، ممکن است راحت‌تر در بودجه کربوهیدرات شما قرار بگیرند.

 

ارزش تغذیه ای : در حالی که میوه های خشک کربوهیدرات بیشتری دارند، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را نیز تامین می کنند. به عنوان مثال، توت های خشک مانند کرن بری و تمشک کربوهیدرات کمتری دارند و می توان در رژیم کتو در حد اعتدال از آن لذت برد18.

جایگزین ها :

انواع توت های تازه مانند توت فرنگی، تمشک و شاه توت می توانند گزینه های دوستدار کتو باشند، زیرا کربوهیدرات خالص کمتری دارند و می توانند میل به چیزی شیرین را بدون تأثیر قابل توجهی بر کتوز15 برآورده کنند.

اجتناب :

به طور کلی توصیه می شود از میوه های خشک و آب میوه در رژیم کتوژنیک به دلیل محتوای قند و کربوهیدرات بالا که می تواند مانع از حفظ کتوز 17 شود، خودداری کنید.

به طور خلاصه، در حالی که میوه‌های خشک معمولاً به دلیل محتوای قند بالایی که دارند، دوستدار کتو نیستند، برخی ممکن است در مقادیر بسیار کمی گنجانده شوند. ضروری است که اطلاعات تغذیه ای نوع خاصی از میوه خشک را بررسی کنید و سهم خود را به دقت اندازه گیری کنید تا در حد مجاز کربوهیدرات روزانه خود باقی بمانید. همیشه قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر شرایط بهداشتی زمینه ای دارید.

میوه خشک وجیسنک

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش