Clicky

دیابت و مصرف میوه خشک

میوه‌های خشک می‌توانند یک مکمل مغذی به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت باشند، اما به دلیل محتوای قند غلیظشان، مصرف آن در حد اعتدال بسیار مهم است. در اینجا چند راه برای استفاده از میوه های خشک توسط افراد مبتلا به دیابت آورده شده است:

به عنوان یک خوراکی شیرین : میوه های خشک می توانند هوس های شیرین را بدون نیاز به قندهای اضافه برطرف کنند. با این حال، کنترل سهم برای جلوگیری از افزایش قند خون بسیار مهم است.

میان وعده های مغذی : ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را فراهم می کنند که برای سلامت کلی مفید هستند. جفت کردن آنها با آجیل یا پنیر می تواند مصرف کربوهیدرات ها را با پروتئین و چربی متعادل کند.

 

 

در آشپزی و پخت:

میوه های خشک می توانند شیرینی طبیعی را به ظروف و محصولات پخته شده اضافه کنند و نیاز به شیرین کننده های اضافی را کاهش دهند.

مدیریت قند خون : برخی از میوه های خشک شاخص گلیسمی پایین تری دارند، به این معنی که تأثیر فوری کمتری بر سطح قند خون دارند. به عنوان مثال می توان به زردآلو، آلو خشک و سیب اشاره کرد.

مزایای سلامتی :

میوه های خشک مانند خرما و انجیر علاوه بر شیرینی، حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند که ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین و محافظت از سلول ها در برابر التهاب کمک کنند.

 

برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است که مصرف کربوهیدرات خود را تحت نظر داشته باشند و در صورت امکان گزینه های کم قند را انتخاب کنند. مشاوره با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه می تواند به انتخاب رژیم غذایی متناسب با نیازهای سلامتی فرد کمک کند، به خصوص در هنگام مدیریت دیابت.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش