Clicky

با این ۸ میوه خشک، سریع تر وزن کم کنید

کاهش وزن چالشی است که اکثریت مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و معتقدند خوش اندامی و داشتن بدنی متناسب با کاهش وزن بدست می آید. این چالش که نیازمند انجام ورزش مداوم، کنترل خورد و خوراک و داشتن تغذیه سالم است، راه کار های دیگری هم دارد که هر فرد متناسب با دیدگاه خود به آن ها روی می آورد. اما همیشه سالم ترین راه ها بهترین راه ها هستند. یکی از راه های سالم کاهش وزن، استفاده از غذاهایی است برای مدت بیشتری به شما احساس سیر بودن می دهند. آجیل ها و میوه های خشک،‌ تغذیه های سالمی هستند که علاوه بر  فواید بسیاری که برای بدن دارند می توانند مدت زیادی به شما احساس سیری بدهند و شرایط کاهش وزن همراه با سلامتی را برای شما فراهم می کنند. در ادامه به معرفی آن ها و مختصری از فوایدشان می پردازیم : 

 

 

بادام 


بادام ،‌ میان وعده ای با کالری پایین است که هر صد گرم آن ۵۷۶ کیلو کالری به بدن شما می رساند. این ماده مغذی اگر در حد ۲۰ یا ۳۰ گرم هم مصرف شود، تاثیرات چشم گیر خود را روز بدن شما می گذارد. مواد موجود در بادام مانند آنتی اکسیدان ها و پروتئین بالا، ‌این ماده مغذی را به میان وعده ای مناسب برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، تبدیل کرده است. بادام سطح کلسترول را کاهش می دهد و همچنین ویتامین E موجود در آن باعث درخشش پوست شما می شود.
 

 

 

گردو

 
گردو یک ماده عالی برای کاهش وزن است که در عین سلامت بالایی که دارد، صد گرم آن حدود ۶۵۴ کیلو کالری به بدن تان می رساند. این ماده مغذی در ترکیباتش ۲ گرم فیبر، ۲.۵ گرم امگا ۳ و ۴ گرم پروتئین دارد. گردو مقدار زیادی چربی های اشباع نشده دارد که مصرف آن ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و قلب شما را سالم و شاداب نگه می دارد.

 


 

پسته


این میان وعده خوشمزه، در هر صد گرم خود ۵۶۲ کیلو کالری دارد. پسته منبع خوبی برای تامین فیبر غذایی است و مصرف آن مدت زیادی به شما احساس سیر بودن می دهد. فیبر موجود در مصرف پسته سیگنالی به مغز ارسال می کند که گرایش به خوردن را کم می کند می کند و این دقیقا همان فاکتوری است که در کاهش وزن نقش بسزایی دارد. پسته حجم زیادی پروتئین، آهن، منیزیم، انواع ویتامین ها، چربی و مواد مغذی دیگری که بدن به آن ها نیاز دارد را تامین می کند. 

 


 

خرما


از خصوصیات خرما، هر چقدر بگوییم کم گفتیم و کمتر کسی است که با این ماده مغذی و خواص آن آشنایی نداشته باشد. خرما در کاهش وزن نقش بسزایی دارد از این طریق که احساس سیری را برای مدت زیادی در شما ایجاد می کند و همین امر باعث می شود گرایش به خوردن بیش از حد، کم شود. خرما سرشار از ویتامین B5 است که حس استقامت و تحمل گرسنگی را در شما تقویت می کند. 

 

 

 

فندوق


مصرف صد گرم فندوق، انرژی ای حدود ۶۲۸ کیلو کالری در بدن تان ایجاد می کند. فندوق شامل چربی طبیعی و فیبر است که احساس سیری را برای مدت زیادی در شما تقویت می کند. طبق مطالعات انجام شده مصرف ۳۰ گرم فندوق هم می تواند این تاثیرات شگفت انگیز را در شما به وجود آورد. 

 


 

زردآلو خشک


برگه های زردآلو خشک شده، کالری کمی دارند از این رو برای افرادی که قصد کم کردن وزن شان را دارند یک میان وعده عالی به حساب می آید. مصرف صد گرم از زردآلو خشک، ‌۲۰۰  کیلو کالری به بدن شما می رساند در عین حال که کالری کمی دارد ، تا ۵ ساعت شما را از خوردن غذا بی نیاز می کند و احساس سیری را در شما تقویت می کند. این ماده مغذی، خواص دیگری مانند کلسیوم ، پتاسیوم و منیزیم هم دارد. 

 

 

 

آلو خشک


آلو خشک ماده شامل فیبرهایی است که سموم بدن را دفع می کنند که این فرایند به هضم غذا و سلامت روده کمک می کند. آلو خشک، ۲۴۰ کیلو کالری را در حجم صد گرم تامین می کند و میان وعده مناسبی برای کاهش وزن است.

 

 

 

کشمش


یکی از میوه های خشک شده محبوب بین مردم کشمش است. مصرف این میان وعده عالی به بهترین شکل می تواند باعث کاهش وزن شود. مقدار نمک موجود در کشمش کم است و میزان ید آن بالاست. که این ماده برای بدن بسیار مفید است. 

 

همان طور که می دانید مصرف میوه های خشک مزایای زیادی برای بدن دارند. علاوه بر اینکه کالری مورد نیاز بدن را تامین و بدن را برای مدت زیادی از غذا خوردن بی نیاز می کنند. با مصرف میوه های خشک می توانید فرایند کاهش وزن را سرعت ببخشید و همین طور از مزیت های بی شماری که برای بدن تان دارند بهره مند شوید.

منبع : www.fitmo.com

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش